Uw partner in netheid sinds 1995!

Schoonmaakdiensten voor hotels en hotelcomplexen

BSC Cleaning is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het schoonmaken van hotels, aparthotels en vakantiebungalows. De meeste klanten bevinden zich in de regio Brussel en Waals-Brabant, maar het bedrijf is ook actief in heel België. We bieden een volledig gamma schoonmaak- en onderhoudsdiensten en zelfs tal van aanvullende diensten.

Of u nu slechts één hotel (tenminste 4 sterren) of een nationale hotelketen runt, ons team van experts en gekwalificeerde agenten staat tot uw beschikking en is klaar om aan al uw behoeften te voldoen. We voeren gratis een schoonmaakaudit uit om een bestek op te stellen dat voldoet aan uw behoeften en budget (optimalisatie van de prijs-kwaliteitverhouding) en dat aangepast is aan de specifieke kenmerken van uw pand. 

Het is in vele opzichten een verstandige keuze om al het werk dat nodig is om uw hotel schoon te maken of de uitstraling ervan te verzorgen uit te besteden aan een schoonmaakbedrijf zoals het onze. We streven voortdurend naar een hoge mate van kwaliteit en veiligheid bij het uitvoeren van alle diensten, die we bovendien onderwerpen aan regelmatige en tegenstrijdige visuele inspectie. De kwaliteit bepaalt rechstreeks de tevredenheid van uw klanten en op die manier ook uw reputatie en commercieel succes.
Door dit werk uit te besteden, bespaart u heel wat tijd die u dan kunt besteden aan uw corebusiness. 
Ten slotte zijn we zeer flexibel en passen we ons aan het dynamische aspect van uw hotel aan (aantal agenten, werktijden, taken), of het nu gaat om de wisselende uren waarop de kamers worden vrijgegeven of de schommelingen in de bezettingsgraad van uw hotel (seizoensgebondenheid).
Hotel receptie
Hotel spa

Paneel met dienstverlening voor alle ruimtes van het hotel

We maken dagelijks, periodiek of eenmalig alle ruimtes en oppervlakken van het hotel schoon of ruimen op. De volgende diensten worden het meest frequent aangevraagd of worden het belangrijkst geacht :

  • de gemeenschappelijke ruimten
  • de hotelkamers
  • restaurants en bars
  • de professionele keuken
  • de toiletten en sanitaire voorzieningen
  • fitnessruimte, zwembad, wellnessruimte
  • vergaderzalen of evenementenruimtesnt
  • de administratieve kantoren

Verschillende ruimtes in het gebouw omvatten specifieke diensten, zoals het poetsen van ramen (meer bepaald aan de buitengevel en hoog boven de grond), reinigen van tapijten met shampoo, of herstellen of behandelen van marmeren vloeren (cristallisatie), vloeren in pvc of linoleum, parket of hout, ...

Hoewel we het als onze roeping beschouwen om alle schoonmaakdiensten in een hotel of hotelcomplex te verzorgen, kunnen we ook diensten à la carte leveren, specifiek voor een deel van uw pand, volgens uw behoeften of wensen.

Onderhoud van de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel

Het onderhoud van de gemeenschappelijke ruimtes is belangrijk om te zorgen voor het welzijn van uw gasten en de luxueuze uitstraling van het hotel te behouden. Aangezien een groot aantal mensen in het hotel circuleren, hebben de meeste ruimtes dagelijks onderhoud nodig. Onze diensten omvatten onder meer het regelmatig schoonmaken van de volgende ruimtes en gebouwen :

  • receptie en lobby
  • gangen, trappenhuizen en liften
  • lounge, gemeenschappelijke ruimtes
  • rustruimte van personeel, lokalen voor sociale activiteiten
  • terras, groene ruimte, tuin
  • parking
  • ruimtes waar afval wordt bewaard en vuilnisbakken
Trappen en tapijt schoonmaken
Kamermeisje in een hotel

Schoonmaken van hotelkamers

Een propere hotelkamer zorgt ervoor dat uw gasten zich comfortabel voelen en goede herinneringen aan hun verblijf bewaren. Ze moeten grondig worden schoongemaakt vóór aankomst van de gasten, tijdens hun verblijf en na hun vertrek. We hechten bijzonder veel belang aan het onderhoud en het comfort van de kamers en suites.

Stofzuigen, afvalemmers legen en tapijten afstoffen zijn routinetaken die ons team met de grootste zorg uitvoert. Onze teams zorgen ook voor het vervangen van lakens en kussenslopen. Wanneer kamers uitgerust zijn met huishoudelijke apparaten (minibar, koelkast, magnetron, ...), dan maken we deze ook schoon.

De toiletten in hotelkamers liggen altijd gevoelig. Goed onderhouden en propere sanitaire voorzieningen staan daarom centraal in de klanttevredenheid en spelen een belangrijke rol. We hechten ook groot belang aan een grondige reiniging van de badkamer. Een fris geurend proper bad of douche dragen bij aan de tevredenheid van uw klanten. We kunnen ervoor zorgen dat er dagelijks nieuwe, schone en fris geurende handdoeken ter beschikking worden gesteld. Onze schoonmaakagenten vernieuwen ook de voorraad toiletpapier en badkamerbenodigdheden zoals zeep, bekers, douchegel of shampoo. Badkamer schoonmaak door hotel meid

We voeren de volgende taken uit (of een deel ervan), afhankelijk van de voorbereiding van 'lege' kamers (of kamers 'in gebruik'):

  • Verluchten, verwarming of airco uitschakelen, gordijnen openschuiven en ramen openen
  • De kamer controleren op achtergelaten voorwerpen van de klant of zichtbare schade en deze informatie overmaken aan het management
  • Afvalemmers legen, rommel verwijderen
  • Het beddengoed uit de slaapkamer en de handdoeken uit de badkamer halen
  • De badkamer voorbereiden, het toilet doorspoelen en de wastafel, het bad en de douche spoelen met warm water; de schoonmaakproducten aanbrengen en laten inwerken
  • Het bed opmaken
  • Op een methodische manier afstoffen en ontsmetten; controleren of de kasten leeg zijn
  • De badkamer schoonmaken op een voorwaartse manier, d.w.z. wat het vuilst is, wordt het laatst gereinigd
  • De kraan glanzend schoonvegen
  • De voorzieningen in de badkamer controleren: lampen, haardroger, ...
  • De welkomstproducten en handdoeken in de badkamer plaatsen
  • Stofzuigen en de vloer van de badkamer schoonmaken
  • De welkomstproducten in de kamer plaatsen
  • De kamer (tapijt, gordijn, bed) stofzuigen van achteraan de kamer naar de ingang toe
  • De betegelde vloer (indien van toepassing) schoonmaken
  • Deuren en handgrepen reinigen
  • Controleren of de apparatuur goed werkt (televisie, lampen, stekkers, enz.)
  • De ramen sluiten en de gordijnen op hun plaats hangen
  • De verwarming en airconditioning afstellen op basis van de terugkeer van de klant
  • Ontgeuren